2 feb. 2006 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van anjanus - WaarBenJij.nu 2 feb. 2006 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van anjanus - WaarBenJij.nu

2 feb. 2006

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg

02 Februari 2006 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo mensen,

Ik ben sinds gisteren in Nieuw Zeeland! Ik vond het wel een beetje raar want al jaren had ik het erover dat ik na de HBO-V naar Australie zou gaan, en toen vloog ik alweer aussie uit, wat gaat de tijd snel!

In ieder geval, het duurde iets minder dan 3 uur (Darwin - Sydney was 4 uur) en we vlogen over een stukje NZ voor dat we landde en het zag er al mooi uit! Het leek een beetje op het "Jurassic Park" eiland, waar de grote groene bergen zo de zee (Tasman Sea) inlopen. En boven op de bergen kon ik al een hoop schaapjes zien.

Vandaag was mijn eerste dag in Auckland. Ik heb niet veel gedaan, wat "regeldingetjes" en de "bargain warehouse" gevonden (ik had een nieuw strand handdoek nodig, voor 3 euro had ik er al een!). In Auckland is er niet zoveel te doen en is het vrij rustig. Gelukkig want in Sydney werd ik alweer gek van alle mensen die alleen maar haast hebben (een paradijs voor mijn vader dus).
Ik heb al veel leuke souveniers gezien. Veel "Mauri" dingen. De Mauri is een volk afkomstig van de pacifische eilanden (niemand weet precies waar vandaan) en je kan ook wel aan ze zien dat ze een soort "hawaii-achtige" invloed hebben.
Verder hebben ze hier zulke schattige kiwi vogel souveniertjes! Het zijn net wandelende kippeneitjes met vacht, 2 pootjes en een lange snavel. Rustig maar moeder, elke keer dat ik iets leuks zie hoor ik jouw stem in mijn hoofd: "heb je dat nou echt nodig?" Dus jouw "wijze" woorden hebben me ook al wat geld gespaard.

Even wat stomme weetjes:
- Wie weet het verschil tussen de AUS en NZ vlag? Niet stiekem op internet kijken! Antwoord zet ik onderaan mijn verhaaltje.

- Deze is voor mijn moeder: in deze straat alleen al zitten er 5 Starbucks!

- Ik heb brood van het merk "Vogel". Zo is stefan toch weer een stukje dichterbij, haha!

- Stefan komt al over 11 nachtjes!

- Je kan hier ook weer genoeg goedkope lekkere sushi eten, yummie!

- Bij de kassa van de supermarkt hebben ze tv's, zodat je tijdens het wachten tv kan kijken.

- Mijn australische mobiele nummer doet het niet meer, maar ik heb nu een NZ nummer: 0064-212325493. Dus laat die smsjes maar weer komen! (misschien lukt het dit keer wel, Edwin)

En nu het antwoord voor mijn prijsvraag: De sterren op de NZ vlag zijn rood, in de AUS vlag zijn ze wit. (ik geloof ook dat er in aussie 1 ster extra zit.... en in de aussie vlag zitten er ook 7 punten aan de sterren, 1 voor elke "state" of "territory").

Zaterdag ga ik voor 5 dagen naar de Bay of Islands, dan heb ik daarna vast wel weer wat te vertellen.

De groeten!

anjanusinkiwiland

  • 02 Februari 2006 - 11:37

    Inspecter Gadget:

    heeeeel veel plezier daar in kiwiland?!!!

  • 02 Februari 2006 - 22:27

    Annet:

    N Z lijkt me ook prachtig, ik heb dan de beelden van the lord of the rings voor me, als je Marije uit A'dam tegenkomt doe haar dan de groeten van ons!!! groeten van de Knijffen

  • 04 Februari 2006 - 05:00

    JJ:

    He anja, klinkt alweer goed! Is het niet een enorme stinktent voor 20 dollar? Nieuwe tentjes kosten trouwens 23 dollar... maar de campings bij melbourne zijn niet duurder dan bij Sydney. We staan nu op een erg leuke camping, beter dan de pauper van de vorige keer... veel plezier met vogel en doe hem de groetjes van ons!

  • 04 Februari 2006 - 10:55

    Annelies:

    He Anja,
    Net weer even 'bijgelezen' op je site. Wat ontzettend gave foto's van Australie zeg! Nou, geniet er nog lekker van en heel veel plezier samen met Stefan!
    PS ik ga vanmiddag met een clubje schaatsen (wel op een open lucht-kunstijsbaan, maar goed het weer van vandaag past daar wel bij; behoorlijk koud!)
    Groetjes, Annelies

  • 05 Februari 2006 - 06:42

    Anja:

    Welke Annelies? Ik ken er 2! Ik denk Annelies van Martijn...??

  • 07 Februari 2006 - 03:53

    Laura:

    He laiverd!
    Hoe was je tripje dan? Wij gaan toch ergens anders werken, mailen nog wel binnenkort! Nu eerst great ocean road!
    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

24 Maart 2006

2 dagen voordat ik naar huis ga!!

19 Maart 2006

18 maart 2006

02 Maart 2006

2 maart 2006

24 Februari 2006

24 feb.

20 Februari 2006

21 feb. 2006
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 50
Totaal aantal bezoekers 20273

Voorgaande reizen:

25 September 2005 - 26 September 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: