9 feb. 2006 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van anjanus - WaarBenJij.nu 9 feb. 2006 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van anjanus - WaarBenJij.nu

9 feb. 2006

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg

09 Februari 2006 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo lui!

Ik ben weer terug van mijn 5 daagjes in de Bay of Islands (144 eilanden), en het is net zoals het klinkt, PRACHTIG!! De natuur is hier toch wel een heel stuk anders dan in aussie. Ik weet niet of het hier mooier is, maar gewoon totaal anders (en groener).

De 1e dag hebben we een beetje gesnorkeld en gezwommen in hele mooie baaien. Tussen de grote groene bergen en rotsen is ineens een "strand" (gemaakt van stenen ipv zand, maar erg mooi!). Een paar honderd meter verderop zie je een paar eilandjes van grote rotsen waar je zo even heen kan zwemmen.

2e dag zijn we naar Cape Reinga geweest. Dit is het meest noorderlijk punt van NZ en hier komen de Pacifische Oceaan en de Tasman Sea (vernoemd naar een nederlander) samen.

3e dag was het Waitangi (vast niet goed geschreven) Day, een soort NZ Dag. Dit is de dag waarop de Mauri en de Britten een soort overeenkomst hebben ondertekent. Alle Mauri mensen hebben dus ook een grote feestdag. Je ziet hier veel houten beelden en prachtige gevechtskano's (in de grootste kunnen wel 60-70 mensen in geloof ik). De Mauri voeren ook tijdens die dag veel dansen op, gevechtsdansen. Grote, dikke, donkere mannen in een heeel kort korte broekje staan de stampen, springen en schreeuwen (precies zoals op tv op zo'n tropisch eiland, met geverfde (getatoeerd) gezichten). En ook zag je die dag veel kano wedstrijden in de mooiste kano's met mooie houten beelden erin. Wel erg indrukkwekkend allemaal.

Daarna op het strand geweest, gefietst, enz. En nu zit ik weer in Auckland voor 4 dagen. Ik heb al alle gratis dingen uitgezocht om mij bezig te houden totdat Stefan maandag komt! Woensdag krijgen we een huur auto en begint onze grote "roadtrip" door Nieuw Zeeland.

Ik zal proberen om even wat foto's op internet te zetten. Ik ga niet alle mooiste foto's erop zetten want dan krijg ik thuis geen "oeeeeeh's en ahhhhh's" meer!

Groeten,

Anja

PS. de FRIESE koeien grazen hier op het land.

  • 09 Februari 2006 - 12:20

    Inspector Gadget:

    Wauwie!!! Ziet er super uit! Hier gaat iedereeen snowboarden, maar zandboarden lijkt me ook wel cool!! hihi!! Veel plezier daar en vooral samen met je lover!!!

  • 10 Februari 2006 - 03:13

    Moes:

    Hee Anja, tis nu 4.14h hier, kom net uit de kroeg! Was weer erg gezellig, maar als ik dat van jou lees benijd ik je wel hoor! Heb Stefan veel fun bij je gewenst (ha ha zag m nog in t Feest!) Veel plezier daar samen!
    Liefs Moes

  • 10 Februari 2006 - 16:34

    Spanky:

    Zandboarden wat gaaf, ziet er strak uit!! Je hoeft in ieder geval niet zo'n dik skipak aan, want koud krijg je het toch niet.
    Heeeeell veeelll plezier samen met Stefan!!
    Liefs Erika

  • 10 Februari 2006 - 18:53

    Linda:

    Hey Annie, ziet er super uit daar! Geniet er lekker van en heel veel plezier met Stefan! Doe je de groeten aan de koeien?
    Liefs Linnie

  • 11 Februari 2006 - 21:01

    Annet:

    heel veel plezier straks met je vriendje!!!! het eind van je trip komt bijna in zicht dus nog maar even lekker genieten! groeten uit dokkum

  • 13 Februari 2006 - 12:16

    Anneke:

    speciaal voor Stefan!
    Welkom in kiwiland en een hele fijne vacantie

  • 14 Februari 2006 - 04:18

    Jan Jacob:

    Hey Anja,

    Klinkt erg goed! Veel plezier met jullie road trip en met Stefan!

    Groetjes JJ

  • 14 Februari 2006 - 19:54

    Linda K:

    eeejjj
    En hoe is het om door NZ te lopen samen met je vriendje? Gaan jullie leuke dingen doen? Ik ben toch al benieuwd naar de rest van de foto's. De groetjes van alain en veel plezier.
    daaaagggg

  • 15 Februari 2006 - 19:22

    Annemarie En Martine:

    Hey!!!

    We hebben nu een late dienst bij xendy!!enne ik (tinus) is zwaar disapointed dat ik weer ns ben afgewezen voor een solli! Op naar C3! Hoop ik! Hoe ist daar met stefan?? Alles gezellie??
    Annemarie vraagt zich af of je nog zand in je mond hebt van dat sandboarden!??

    We gaan je foto's ff checken, double check!!
    latersssss

  • 16 Februari 2006 - 21:20

    Riemke:

    hallo daar onder,
    wil je je moedertje niet meer zo laten schrikken voor dt ze gaat slapen, ze was er vanmiddag nog helemaal trillerig van, maar het was wel super zeker zo aan een parasjuutje(sorry voor de spelling)in de lucht te bengelen. Geniet er nog maar lekker van. Groeten, ook aan stefan, van de veco familie.

  • 20 Februari 2006 - 20:19

    Sjoerd En Sity Vogelzang:

    Hallo Stefan en Anja,
    De fotos en de verhalen zien er goed uit. We hopen dat jullie genieten van alle moois wat daar te zien is. Pas goed op elkaar en we volgen de verhalen. Groet Pa en Ma en Matthias uiteraard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

24 Maart 2006

2 dagen voordat ik naar huis ga!!

19 Maart 2006

18 maart 2006

02 Maart 2006

2 maart 2006

24 Februari 2006

24 feb.

20 Februari 2006

21 feb. 2006
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 76
Totaal aantal bezoekers 20275

Voorgaande reizen:

25 September 2005 - 26 September 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: