21 feb. 2006 - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van anjanus - WaarBenJij.nu 21 feb. 2006 - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van anjanus - WaarBenJij.nu

21 feb. 2006

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg

20 Februari 2006 | Nieuw Zeeland, Motueka

Hallo allemaal,

Weer tijd voor een verhaaltje, anders ben ik weer vergeten wat we allemaal hebben gedaan.

Stefan is er dus eindelijk! We zijn gauw in ons huur autootje gestapt en richting Rotorua gereden. Daar hebben ze allemaal van die natuurlijke modderbaden en geizers. Daar zijn we in een park geweest die alleen maar naar rotte eieren ruikt (na een poosje ruikt het toch best lekker) en allemaal mooie rotte ei badjes gezien.

Daarna zijn we naar Taupo gereden. Daar ben ik uit een vliegtuig gesprongen!! Dat was zo leuk! Ik heb het allemaal op dvd dus die kan iedereen zien als ik terug ben. Die sprong was boven Lake Taupo, een HEEEEL groot meer die je van 12,000 ft. helemaal kan zien en alle mooie groene bergen ook, echt prachtig!

Ergens daarna hebben we de Tongariro Crossing gedaan. Wordt beschreven als de mooiste 1 dag wandeling van NZ. Dat is dus het Lord of the Rings landschap. Het is PRACHTIG! Ik vond het bijna een beetje "unreal" eruit zien. Het is ook niet te beschrijven hoe dat eruit ziet. Je kan ook echt zien dat delen van de film daar ook zijn opgenomen. Mordor is daar opgenomen en de beroemde Mount Doom. We hebben er heel veel foto's van gemaakt dus dat zetten we nog wel op internet.

Nu zijn we op het zuidereiland en wat is het mooi! De eerste dag door de bergen gereden. Links de groene bergen en rechts de mooiste uitzichten! Allemaal groene bergen en eilandjes en helder blauw water.
Gister zijn we wezen kayakken om het Abel Tasman National Park (na een NL vernoemd, NL betaald nog elk jaar geld aan NZ zodat ze dat park en stuk land zo vernoemd houden). Op helderblauw water en links van je grote bergen en gouden stranden (ja weer, maar het blijft elke keer weer mooi om te zien). Toen een stukje gelopen over een berg en daar werden we aan de andere kant opgepikt door een catamaran!

Vandaag gaan we naar de westkust en zoeken we uit wat we daar gaan doen (o.a. gletsjers beklimmen!).

Foto's komen nog een keer, we zitten vaak in kleine dorpjes zonder internet of duur internet.

De groeten,

Anja & Stefan

ps. het links rijden gaat heel goed hoor! Behalve voor 1 wieldop.....

  • 20 Februari 2006 - 21:51

    Menno:

    He luitjes,

    Eén wieldop maar Anja? We hebben Anja's reistijl ook op dvd, een wieldop valt dan nog mee...
    Heel veel plezier daar samen!

    Groetjes, Menno

  • 20 Februari 2006 - 21:51

    Sjabbe:

    haha.... ziet er weer super goed uit!!!
    sprak stefan net nog.... en we hebben een boel foto's te bekieken bij terugkomst!!!haha!!!

    heel veel fun nog met z'n tweetjes en spreken mekaar gauw!!!

    laterzz!!!

  • 20 Februari 2006 - 21:52

    Menno:

    Sorry, rijstijl

  • 20 Februari 2006 - 23:41

    Dad:

    wie is de chauffeur?

  • 21 Februari 2006 - 15:51

    Linda K:

    jemig wat een een programma weer zeg.. Het blijft leuk om je verhalen te horen. En een parachutesprong?? Anja dat had ik nou niet echt van je verwacht, maar wel cool dat je het gedaan hebt. Heeft Stefan ook gesprongen? Ben benieuwd naar je dvd. Veel plezier nog met stefan.
    liefs

  • 21 Februari 2006 - 20:47

    Fam.Vogelzang:

    Tjee wat een ervaring, parachutespringen. Ben zeer benieuwd naar jullie foto's.Hoe ervaart Stefan het of volgt hij zijn avontuurlijke vriendin, maar dan ook parachutespringen als je een kerel bent. Tot horens

  • 21 Februari 2006 - 22:59

    Anja:

    Menno, hoezo heb je mijn rijstijl op dvd? Stefan zei op de dvd, maar ik heb alleen zachtjes tegen alex zijn bumper aangestoot....

    stefan heeft niet gesprongen, hij was de fotograaf.

  • 22 Februari 2006 - 10:21

    Laura:

    He laiverds!
    Wat een gave verhalen zeg!Is NZ nu mooier dan, of gewoon heel anders? Heel veel plezier nog en ook gr van Jacob!!

  • 22 Februari 2006 - 11:09

    Martine:

    Super zeg!!! Ik ben heel erg benieuwd naar de foto's en dvd!! Ik zeg: girl power!!!

  • 22 Februari 2006 - 12:05

    Marloes:

    hmmm ik wil ook wel mordor zien! wat gaaf!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Motueka

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

24 Maart 2006

2 dagen voordat ik naar huis ga!!

19 Maart 2006

18 maart 2006

02 Maart 2006

2 maart 2006

24 Februari 2006

24 feb.

20 Februari 2006

21 feb. 2006
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 75
Totaal aantal bezoekers 20260

Voorgaande reizen:

25 September 2005 - 26 September 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: