15 Januari 2006 - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van anjanus - WaarBenJij.nu 15 Januari 2006 - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van anjanus - WaarBenJij.nu

15 Januari 2006

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

15 Januari 2006 | Australië, Alice Springs

G'day lui,

Ik ben nu in Alice Springs, midden in de Northern Territory. Maandag zijn we met een busje vanuit Adelaide vertrokken en we hadden meteen echte Outback weer, 50 graden! De eerste dag was het vooral rijden. 's Avonds kwamen we aan bij onze accommodatie in een dorpje met 5 inwoners! Dus wij hadden meteen het aantal naar 28 opgehoogd. We reden uren op een weg door de outback zonder iemand te zien, alleen maar zand en bosjes en in de verte bergen en ineens zo'n mini dorpje waar ze zelfs een zwembad hadden, dus dat was wel lekker aan het einde van de dag.
Dinsdag zijn we vroeg vertrokken zodat we in de ochtend konden bushwalken, in het koelere weer, 30 graden ipv. 50.
De tweede dag weet ik niet meer en de dag erna reden we naar een dorp. Toen we aankwamen konden we niks zien want alles was onder de grond, ook onze bedden, in een grot.
In ieder geval was het hoogtepunt van de trip zeker Uluru (Ayer's Rock) en de Red Center. De Red Center was vrij groen, het had 2 maanden geleden wat geregend waardoor wij door een groene outback reden. De grond is dus overal rood zand, ik heb ook een flesje gevuld met zand zodat ik nog een beetje outback heb als ik thuis ben, hihi. Het weer was erg heet maar dat stuk land is echt prachtig! Toen we bijna bij Uluru waren, zei onze tourguide "ok guys, to your left you will see Uluru, soon". En opeens verscheen er een mega grote rode steen uit het niets! Dat ding is zo enorm groot! En de rode kleur is zo helder dat het bijna lijkt alsof het nep is. Het weer was ook super, blauwe lucht met wat wolkjes, dus mooie foto's. Als je het in het echt ziet, zie je uiteraard veel meer details dan op een plaatje, maar elk gat, deuk of scheur in de steen heeft een Aboriginal verhaal. Soms is het ook gesloten voor touristen omdat Aboriginals een ceremonie hebben.
Na Uluru, zijn we naar Kata Tjuta (The Olgas, de andere grote stenen) gegaan en een uurtje gelopen daar. Elke dag dronken we gemiddeld 6 liter water (en je piest ook niks uit, allemaal zweet). Dus in dat uurtje had ik ook mijn 1,5 liter fles weer leeg. 's Avonds zijn we weer terug gegaan naar Uluru voor zonsondergang. En wat iedereen hier dus doet, met zonsondergang bij Uluru, is champagne drinken, wat een overdreven gedoe allemaal! Maar het was een mooie zonsondergang en we hebben leuke groepsfoto's gemaakt. Daarna terug naar ons kamp, waar we buiten op de rode grond hebben geslapen onder de sterren. Er zijn hier veel meer vallende sterren 's nachts, als je even een half uurtje kijkt kun je er zo 4 zien.
's Morgens om 4 uur eruit om zonsopgang te zien bij Uluru en daarna hebben we een rondje erom heen gelopen (9,4 km.). Je kan ook de steen beklimmen, maar de Aboriginals willen dat niet. Er staat ook een bord met waarom zij dat niet willen. Als iemand er vanaf valt, dan zit hun geest vast in de steen en gaat dus niet terug naar de familie. De Abo's gaan dan 2 jaar in rouw voor de dooie en zijn/haar familie en ze snijden ook in hun armen (het heet iets van "mourning cuts") om de pijn te voelen die de familie ook voelt. De abo verhalen zijn erg interessant en die lui lopen hier ook overal rond.

Toen vertrokken richting Kings Canyon en weer gekampeerd en buiten geslapen. Daar hebben we een gelopen op een berg, de naam: hart attack hill. Dus je kan vast bedenken hoe dat was, maar ik was wel elke keer de eerste van alle meiden! Onderweg naar beneden heeft iemand haar vinger gebroken en ik moest natuurlijk even kijken. Haar vinger stond zowat recht naar achteren!

Het mooiste was Uluru, maar de hele reis was super, we zagen soms de hele dag geen andere mensen en het land is zo groot en mooi om naar te kijken. Oh ja, er was ook een walibee (soort van de kangaroo) die was vrolijk en snel aan het huppelen en zag mij niet staan. Ik hoorde hard en snel gestamp achter mij en ineens springt er een walibee op mij af. Dus ging ik maar even aan de kant.

Dinsdag vertrek ik weer, richting Darwin, dat is mijn eindbestemming. Ik zit daar wel 9 dagen "vast" want ik vlieg de 28e terug naar Sydney, en dan zie ik laura en jacob (voor diegenen die het niet weten, een vriendinnetje van de HBO-V) waarschijnlijk!!!

Even wat huishoudelijke mededelingen:

- Over 2 weken ga ik naar Nieuw Zeeland, dus het heeft geen zin om nog post te sturen, mocht iemand dat willen.

- Het tijdsverschil is nu 8,5 uur.

- De vliegen zijn verschrikkelijk! Ik werd gister ochtend wakker van vliegen in mijn neus en oren dus heb ik maar gauw een "fly net" gekocht, die trek je mooi over je hoofd heen en zo krijg je geen vliegen aan je kop. Het ziet er niet uit maar iedereen loopt ermee en die van mij is fel roze, haha.

- Waar ik ook achter ben... elke keer dat ik weer een reisje heb, zijn er soms ook wat oudere mensen in de groep. Oudere mensen denken soms van jonge lui dat ze lui zijn en niks doen, maar zij zijn 100 keer erger! We moesten elke dag zelf ons eten maken en opruimen (voor 22 mensen) en diegenen die altijd helpen met koken en opruimen en schoonmaken waren de jongelui, de oude lui staan maar te staan en te kijken hoe wij alles doen in de 40+ graden en doen geen reet. Ze helpen niet mee maar zijn altijd de eersten om te eten en zorgen dat zij ook zeker genoeg te eten krijgen. Dus misschien een hint voor de ouderen die dit lezen, hihi!

- en laatst, ze hebben in australie ook kamelen. We hadden de eerste dag kangaroo,
emu en een kamelen worst voor avond eten.

Nou ik heb weer genoeg getypt, en weer sorry, maar de foto's moeten nog komen. Ik ga morgen naar een goeie internetcafe. Foto's van anja over de rand van de Canyon, joehoee!

De groeten!

Outback Anja

nog een ps-je: over 28 dagen komt stefan! Het gaat snel! En ik kan ook al haast gaan aftellen totdat ik naar huis toe ga.

  • 15 Januari 2006 - 08:29

    Mam:

    het is zondagmorgen en heb geprobeerd te bellen, maar kreeg alleen anja's voicemail. ik denk niet dat ik vandaag weer probeer want vandaag moet ik werken en blijf de hele dag in de apotheek, zoals eigenlijk van jou moet!!!!!
    prachtig verhaal trouwens.

  • 15 Januari 2006 - 09:07

    Anja:

    Mam, ik gebruik de Leeuwarder Courant flessen houder bij elke bushwalk en iedereen wil 'm hebben, handig dus!

  • 15 Januari 2006 - 10:42

    Martine:

    Hey anja,

    Ik heb je ff een mailtje gestuurd! Super mooie foto's zeg! het is net een kaartje!
    Geniet er nog ff van!!

  • 15 Januari 2006 - 11:10

    Erika:

    Hey Annie, wat een belevenissen weer zeg, en wat een GAVE foto's zeg!!
    Het gaat nu inderdaad snel, voordat je het weet sta je alweer op Schiphol.
    Enjoy!!! XXX

  • 15 Januari 2006 - 16:20

    Pieter:

    Er staat bij 1 van die foto's van die ubersteen wel mooi 'de zijkant', maar weet je dan ook wat de voorkant is?
    Nog luchtziek geworden in de chopper? ;)
    Later!

  • 15 Januari 2006 - 20:56

    Riemke:

    wat een geweldig verhaal, hopelijk volgen er nog meer en de foto's zijn ook geweldig. Geniet er nog van!!!
    groeten jos & riemke

    ps. jos stond 2 min voor tien voor de deur, niet zulke slechte dingen tegen erik zeggen over jos

  • 16 Januari 2006 - 00:19

    Anja:

    Haha, ik zei alleen dat ie toch 10 min. later komt, dat is wel eens voorgekomen!

  • 16 Januari 2006 - 11:06

    Sjabbe:

    hey spetter....

    ziet er weer super uit, vooral die foto's zijn echt super gaaf!!
    is ons kaartje al bij je aangekomen??? is nou denk ik al een twee a drie week geleden!!
    heel veel fun nog en we spreken mekaar gauw!!!

    groetjes,

    sjabbe

  • 17 Januari 2006 - 21:14

    Annet:

    wat een belevenissen allemaal en prachtige foto's vooral van die mooie kust en de uluru!!!
    groetjes van ons uit dokkum

  • 18 Januari 2006 - 08:09

    Anja:

    Ik krijg veel vragen van: heb je mijn kaartje al ontvangen? Nou het zit zo, mijn post wordt in Sydney voor me vast gehouden, dus wanneer ik in Sydney ben (anderhalve week)haal ik het allemaal op. In melbourne kon het naar mij toe gestuurd worden omdat ik daar een tijdje op een vaste plek zat, dus vandaar slimmerikken! Maar volgens is er een hele berg kaartjes voor mij, jippie!!!

  • 20 Januari 2006 - 10:36

    Anja:

    Ik ben nu in Darwin, het regent elke dag en ik ga maandag nacht naar sydney, daar wachten laura en jacob op mij! joehoeeee! en 1 feb. op naar nieuw zeeland!

  • 20 Januari 2006 - 10:37

    Peter:

    Vet mooie foto's anja!
    genot om je belevenissen te lezen, tof man.
    zeker mega zin om naar nieuwzeeland te gaan, zie je stevie weer. hahaha!
    Veel plezier nog
    Groet'n uut 't mooie Drenthe, Peter

  • 21 Januari 2006 - 03:08

    Laura:

    He baffie!
    Mooie foto's man!! Wij hebben bij Brisbane ook hele mooie gemaakt, die komen nog op de site..Die haai was groot nieuws in Brisbane, arm meisje...Nou, tot dinsdag he!!
    xxxx

  • 21 Januari 2006 - 04:47

    Anja:

    Nog 3 weken en 2 dagen, joehoeee!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Alice Springs

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

24 Maart 2006

2 dagen voordat ik naar huis ga!!

19 Maart 2006

18 maart 2006

02 Maart 2006

2 maart 2006

24 Februari 2006

24 feb.

20 Februari 2006

21 feb. 2006
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 54
Totaal aantal bezoekers 20277

Voorgaande reizen:

25 September 2005 - 26 September 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: