26 november 2005 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van anjanus - WaarBenJij.nu 26 november 2005 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van anjanus - WaarBenJij.nu

26 november 2005

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

26 November 2005 | Australië, Melbourne

G'day people,

Weer een weekje verder... vandaag is Amy vertrokken, snik snik... dus ik moet nu nieuwe vriendjes en vriendinnetjes maken. Ik spreek wel veel mensen van het hostel, er zijn veel die aan het werk zijn dus veel bekende gezichten, dat scheelt.

Anyway... Gisteravond zijn Amy en ik naar het Hard Rock Cafe geweest om te eten en we hadden een erg lekker toetje: chocolate chip pie met ijs!! We waren wel misselijk daarna maar het was zooo lekker dus dat moest ik wel even vertellen. Daarna zijn we naar een park geweest, er was een concert van Jamiroquai die we hebben gezien! (voor de ouderen... dat is meneer die hippe/moderne muziek maakt/zingt...). Het was 100 dollar, maar wij backpackers hebben gewoon aan de hekken gehangen en konden het zien en horen, dus dat was wel erg leuk, een gratis concert!

Het hostel geeft ook regelmatig gratis kaartjes weg voor evenementen, van de week was het voor de wereld kampioenschappen gymnastiek. Ik moest vroeg werken, dus niet gedaan.

Van de week dus begonnen met werken, ik vond er niks aan. Ik moest helpen in een "nursing home", dus geen leuk werk. Maar verstand op nul en doorgaan, dacht ik. Ik heb mijn registratie uit NL ontvangen en ga maandag meteen mijn papieren en alles inleveren om geregistreerd te worden, dat duurt ong. 4 weken dus dan kan ik hopelijk 1 a 2 wk. als verpleegkundige werken, dat verdient 25 dollar per uur door de weeks en 35 dollar in het weekend, wel de moeite waard dus (registreren kost ook nog eens 120 dollar!). Oh ja... toen ik maandag naar de tram liep om naar het werk te gaan stapte ik in een hele mooie tram... de Heineken tram! Dus toch een beetje NL hier in Melbourne.
Laura... als je hier wil werken als VPK, kun je beste vanuit NL misschien al registreren, het kan via internet. Dan moet je naar google.com gaan en "nursingboard australia" gaan. Je moet wel weten in welke "state" je wil werken want je registreert per state. Even een tip dus voor jou! En je zult ook iets meer verdienen dan ik want jij hebt ook al wat meer ervaring in NL.

Elke dinsdag is er een gratis bbq hier en ze hebben een hulpje nodig, ik ga dinsdag helpen en krijg in ruil 2 gratis nachten. Zo hebben ze veel dingen voor backpackers, schoonmaken e.d. voor gratis accommodatie.

Verder heb ik niet veel te vertellen alleen dat ik wel even een avondje naar huis zou willen gaan. Liefst op vrijdag, Baantjer kijken en chocolade melk drinken gemaakt door mijn moedertje!

Even wat weetjes: de wielrenners mogen hier gewoon op de snelweg fietsen!

Iedereen heeft een hekel aan de amerikanen die hier reizen, veel te luid en aanwezig.

En er zijn ZOVEEL chinezen en japanners! Nog meer dan de turken in NL. Ze zijn ook erg onbeleefd en zeggen helemaal niks tegen je als je niet uit hun land komt, niet eens "hoi". En iedereen heeft ook een hekel aan hen.

Ok, dat was het wel weer. Tot het volgende verhaal en "see ya later"!

Nurse Down Under.

PS. Even een reminder... 1 januari ben ik jarig... voor diegenen die mij toch heeeeeeel graag een cadeautje willen geven, het kan!!! Via de bank, elke donatie is welkom!

rekening nummer 3865 01 629
A.P. de Jong
Rabobank Groningen

(wie weet levert dit ook nog wat op!)

  • 26 November 2005 - 11:39

    Louise:

    Het wk turnen en je bent niet gegaan!!!! Ik ben om vier uur snachts mn bedje uitgekropen om het te kijken, dit is echt frusterend:P!!!

    Kus

  • 26 November 2005 - 12:21

    Mam:

    gefeliciteerd met de 27e verjaardag van je grote broer!

  • 26 November 2005 - 13:23

    Stefan:

    Hoi schatje! Jij hebt het prima naar je zin de komende maand! Je zult genoeg leuke dingetjes beleven, en als je je toch ff sip voelt...denk maar aan 13 Feb. :)

    Kus Stefan

  • 26 November 2005 - 15:20

    Marloes:

    hey!

    ik vroeg me af of je misschien wat meer over het werk daar als vpk kan vertellen? Daar ben ik nl heel nieuwsgierig naar!!

    xxx

  • 26 November 2005 - 18:33

    Tante Tinus:

    Wij hebben 4 liter van datzelfde ijs gewonnen in de postcodeloterij! Maar ik denk dat het tegen de tijd dat je terug bent al op is al vind ik het niet zo lekker als jij. Hou je taai op het werk . Groetjes T

  • 26 November 2005 - 23:29

    Anja:

    Ik was waarschijnlijk de eerste die Erik gebeld heeft, goed van mij, he!

  • 28 November 2005 - 11:27

    Linda K.:

    de meeste verhalen wist ik al... hoe kan dat toch, hihi. Moet je nu de komende 4 weken nog steeds in dat nursing home werken??
    di hebben martine en ik allebei nachtdienst in k1!! Wordt vet gezellig. tot mails. kuzzzzz

  • 28 November 2005 - 19:43

    Sinterklaas:

    de speculaaskruiden zijn onderweg. het ruikt nogal pittig dus ik hoop niet dat het eruit gesnuffeld wordt door een of andere maffe drugshond

  • 29 November 2005 - 00:59

    Anja:

    Wie is de sint?? Mam?? Dank je wel!!

  • 29 November 2005 - 18:39

    Nuttert:

    Hey nuttie!
    Ik zal idd es even kijken of ik me hier al kan registreren! Thanx voor de tip!!
    xxx Lau

  • 30 November 2005 - 02:34

    Anja:

    Lekker weer vandaag, 30 graden en zon en een lekker "briesje"! Ik denk dat ik maar op het dak terras ga liggen in mijn bikini en denken aan jullie en het prut weer, hihi.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

24 Maart 2006

2 dagen voordat ik naar huis ga!!

19 Maart 2006

18 maart 2006

02 Maart 2006

2 maart 2006

24 Februari 2006

24 feb.

20 Februari 2006

21 feb. 2006
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 56
Totaal aantal bezoekers 20272

Voorgaande reizen:

25 September 2005 - 26 September 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: