18 november 2005 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van anjanus - WaarBenJij.nu 18 november 2005 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van anjanus - WaarBenJij.nu

18 november 2005

Door: Webmaster

18 November 2005 | Australië, Melbourne

Hallo lui,

Ik ben alweer ruim een week in Melbourne. Ik heb me bij twee "Nursing Agencies" ingeschreven. Ik ben nu nog een "nurse's assistant" maar starks misschien nurse. Ik kwam erachter dat ik mijn registratie als verpleegkundige van NL heb laten liggen. Ze hebben daar een kopie van nodig. Het ligt ergens thuis, ergens in een doos, ergens op zolder.... dus ik heb met die instantie gemaild en ze sturen mij een kopie per post naar mijn hostel. Dan kan ik mij officieel inschrijven als zustertje hier. Maar als assistente verdien ik ook goed. Dinsdag en vrijdag heb ik 2 dagdiensten en ik moet zondag of maandag weer naar beide bellen, en dan hopelijk kan ik de rest van de week ook invullen.

Morgen gaat 1 amy naar huis en de andere Amy (de meisjes van mijn hostel) heeft haar verblijf hier velengd met een week, joepie! Omdat wij het wel gezellig hebben samen, hihi. Gister was Amy jarig, we zouden naar de stad, op stap. Maar... het was toch niet zo leuk als we dachten. We gingen eerst uit eten, maar Amy haar moeder had nog steeds niet gebeld voor haar verjaardag dus was zij verdrietig en ging eerder naar huis toe. Wij gingen opzoek naar een leuke tent, maar nergens! Dus zaterdag gaan we naar een andere gedeelte van de stad, ze zeggen dat dat "the place to be" is. Ben benieuwd.
We gingen gister een een fles wijn kopen, omdat zij jarig was. Toen we keken waren de flessen nogal duur. Toen vonden we "wijn in een doos". 10 dollar voor 4.4 liter... dus ong. 6-7 euro voor 4.4 liter wijn, haha! (maar goed dat ze dat niet zo goedkoop hebben in NL, oerk!) In australie noemen ze wijn uit een doos "goon". Dus vandaag zeiden we: saturday we're gonna get gooned up!

Ons hostel is in het midden van de stad, vlak bij een groot plein. Van de week hadden ze daar een groot scherm voor de kwalificatie wedstrijd voor het WK, aussie / uraguay. Wat een herrie! We lagen in bed en konden aan het geschreew horen dat er strafschoppen werden gedaan. Daarna hoorden we dat ze hadden gewonnen want de hele nacht liep iedereen te schreeuwen en te feesten op straat. En Guus Hiddink stond op de voorpagina de dag erna! Ze zijn hier erg blij met hem en als je hier zegt dat je uit NL komt en je praat over voetbal, beginnen ze altijd op de strafschoppen...

Vorige week zijn we naar het casino geweest, niet gegokt, maar wel foto's genomen (speciaal voor mijn broertje) van een Porsche die tentoon werd gesteld. Ik zet ze later op internet, pieter.

Morgen is er hier een soort spaanse fiesta dag ofzo... Ze dansen hier dan allemaal op zijn spaans door de straat en spaans eten e.d. Gaan we dus even naar kijken.

Verder heb ik niet zo veel meer te vertellen. Oh ja, vanavond gaan ze de kerstverlichting aan doen in de stad, ik zal er even naartoe wandelen in mijn t-shirtje en korte broek!

Groetjes,

Nurse Down Under

• 18 November 2005 - 05:46

Mam:

veel succes met je nurse carriere.

• 18 November 2005 - 08:30

Marloes:

he anja, vertel eens hoe dat werken is in een aussie ziekenhuis? Net zo als in Nederland? Daar ben ik echt beniewd naar!!
    xxxx

• 18 November 2005 - 11:30

Anja:

Zodra ik in een ziekenhuis heb gewerkt, zal ik het vertellen marloes!

• 18 November 2005 - 13:07

Riemke:

Wacht maar tot je de kerstliedjes hoort van Jingle Bells en O'Holy Night, dan denk je echt die zijn niet wijs. Verder alles ok hier, Jos moet morgen weer met de zwarte pieten varen door het kanaal om de Sint op te halen.
    Werk ze in het ziekenhuis.
    Jos & riemke en de rest

• 18 November 2005 - 13:39

Dad:

Als ik hegoed begrijp zou je graag die Porsche winnen voor je kleine broertje. Wat leuk van je zeg! Ga maar naar dat casino en probeer die auto te winnen. Ik betaal dan wel je gokgeld. Wie weet heeft Pieter dan straks een Porsche!

• 18 November 2005 - 18:27

Erika:

Hey Nurse Anja,
    kan je niet zo'n 'goon' wijn meenemen naar Nederland?? Gaan we als je terug bent lekker goonen!! XXXX

• 18 November 2005 - 21:13

Tante Tinus:

Natuurlijk mag je ook zonder registratie zieke mensen verplegen!Die temperatuur daar is voor een oude tante om jaloers op te worden,het wordt hier echt koud sinterklaasweer. Vandaag heb ik mijn eerste optreden als rapper gehad,meteen een optreden op tv! Wie weet wordt het nog wat! Groetjes J en T

• 19 November 2005 - 20:04

Sjabbe:

hey nurse...ie!!

dus... anja in haar pakje een beetje ausie mensen behandelen daaro!! lache!!
    ben benieuwd hoe het je gaat bevallen daaro en laat idd maar es effe weten!! verder ga ik je van de week es effe een kaartje sturen namens ons twee!!

heel veel fun en horen gauw!!

• 20 November 2005 - 16:14

Mam:

iedereen even duimen voor Anja die maandag(21 nov.) aan haar Australische nursecarriere begint!

• 25 November 2005 - 12:01

Anja:

Ze hebben hier geen pepernoten kruiden, wie stuurt mij een zakje toe? Ik las op nu.nl dat het heeft gesneeuwd in NL, wowie!!

• 25 November 2005 - 14:27

Mieke:

Heey Anja! Hoest daar? Nog lekker aan het genieten daar of ben je al hard aan het werk als nurse? Ik heb vanmiddag vrij en wilde gaan shoppen, maar het weer is hier idd prut; harde wind met natte sneeuw :-(. Veel plezier daar nog!