10 november 2005 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van anjanus - WaarBenJij.nu 10 november 2005 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van anjanus - WaarBenJij.nu

10 november 2005

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

10 November 2005 | Australië, Melbourne

Hallo iedereen,

Ik ben nu in Melbourne na een 4 daagse reis, met allemaal dezelfde mensen. De eerste dag zijn we om 7 uur vertrokken vanuit Sydney en naar de hoofdstad, Canberra, gegaan. Daar hebben we het "Parliment House" bekenen en alle andere politieke dingen in Canberra. Voor het parliment house wonen al tientallen jaren aboriginals in tenten op het gras. Ze doen dit omdat ze erg weinig mensen rechten hebben en wanneer er mensen komen, gaan ze natuurlijk navragen waarom er abo's zowat op de stoep wonen. Tot ongeveer 1960-70 behoorden de abo's officieel tot de "wildlife", dus ze waren officieel niet eens "echte" mensen!!!
's Avonds kwamen we aan in een hostel aan een groot meer in de bergen ('s winters een erg populaire ski-oord). Gegeten en gepoold, stefan... ik heb 5 van de 6 potjes pool gewonnen van een jongen die erg goed is, dus ik word steeds beter en ga je verslaan als ik terug kom!

Dag 2:
Naar de Snowy Mountains, en ja er lag nog sneeuw. We hebben ge-bushwalked en moesten door een klein riviertje lopen waarvan het water gesmolten sneeuw is... dus net boven 0 graden op blote voeten! Zelfs de jongens gilden als meisjes van de pijn. Phil, onze guide, was zo lollig om mij erin te gooien met kleren en al...
's Avonds op een biologische boerderij itmon (in the middle of nowhere) gegeten (vegatarisch en ontzettend lekker!) en geslapen, 's morgens kregen we havermoutpap, dat was heel erg lekker!

Dag 3:
Weer veel ge-bushwalked en mooie vogels gezien, bla bla bla....

Dag 4:
Een berg beklommen, een paar bloedzuigers aan mijn enkel. Toen naar het strand met HELE grote golven! En toen ben ik achter een groep emu's aan gerend om een foto te maken, en gelukt!

Gister dus in Melbourne aagekomen. Ik ben met 2 meisjes uit dezelfde bus in 1 kamer voor 10 dagen ofzo dus ik heb gelukkig een paar "bekenden" om me heen.
Vanmorgen ben ik naar een bureau geweest voor werk en maandag heb ik een afspraak bij de "Melbourne Nursing Agency". Dus ik hoop dat ik dan snel aan het werk kan. Ik ga nu eerst dit weekend met die meiden een beetje rondkijken en zaterdagavond de stad natuurlijk onveilig maken, hihi.
Oh ja, we hadden een vrouw in onze bus... ze is 67 en ze heeft net parachute gesprongen en ge-bunjeejumped! Ze backpacked overal naartoe, alleen en doet net zo hard mee met alle activiteiten als de 20 jarigen, erg leuk dus, en ze luistert ook nog eens naar (moderne) rockmuziek! En stookt haar eigen alcohol, ze komt uit Noorwegen. We gaan vanavond met haar eten.

Wat hostel info: midden in de stad, ong. 14 euro p.n. inclusief ontbijt en gratis internet en elke dinsdag gratis bbq. En je kunt via een binnenduur het politiebureau binnenstappen, erg veilig dus, mam! Oh ja, en tegenover de Cybersex shop... maar daar doe ik toch niks mee, vind het leuk om te melden.

Stad info: Melbourne vind ik nu al leuker dan Sydney, de stad is wat meer verspreid en niet alle winkels en leuke dingen opgepropt in 1 klein stukje. Het is minder druk hier, veel leuke kleine steegjes, trams, lijkt wel een beetje op A'dam.

Ik moest ook even mijn adres hierop zetten van iemand:

C/o AIFS Level 2
Anja de Jong
PO Box Q577
QVB PO
Sydney 1230

Aussie, of course.

XXX Anja!

En voor de mensen die het graag willen weten: ja, ik mis stefan!!

En zoals gewoonlijk, foto's komen later.

En.... ja mam, Halloween is hier net als in de States.

  • 10 November 2005 - 07:04

    Dad:

    nou stefan, hoor je dat! en het duurt nog zooo lang voor je er naartoe gaat.
    In al haar wanhoop gaat ze straks nog hallucineren en kan ze misschien wel gaan denken dat er een leukere Australische jongen is. Gevaarlijk, hoor.

  • 10 November 2005 - 07:21

    Stefan:

    Nou idd. maar het lijkt er op dat Anja zich goed vermaakt, daar ben ik blij om. En het Poolen gaat ook steeds beter! nou ja zeg....kan niet beter hehe. enneee doe mij ook ff zo'n oma! En de jongens daaro....they are no competition for me! hehe. Veel plezier daar Annie, dikke kus, Stefan

  • 10 November 2005 - 07:28

    Marloes:

    Gave verhalen en nog gavere foto's zeg! He uh anja, als je nou een kaartje wil sturen. Moet dat dan naar dat 1e adres of moet dat naar het adres vermeld bij het stykje van 10 november. En hoeveel postzegelcent moet er op? Nou ik hoor het wel.
    xxxxx

  • 10 November 2005 - 09:42

    Anja:

    he marloes, als je iets wil sturen, gewoon naar dit adres, dit is hetzelfde als die ik eerder in een mail heb gestuurd. hoeveel postzegels? i don't know! (marieke weet het wel, zij heeft een kaartje gestuurd)

  • 10 November 2005 - 10:44

    Nuttert:

    He nuttie!
    Tof om weer van je te horen! Ben benieuwd of je een paar weken kunt werken!! Ik mail je snel!! Tut nuttie

  • 10 November 2005 - 11:48

    Annemiek:

    Nog veel fun, blijft leuk om je avonturen te lezen (en af en toe een detailtje hihi cybersexshop, havermoutpap..)xx

  • 10 November 2005 - 15:22

    Martine:

    En wanneer komt the great ocean road nou??? hihi ik wacht met smart op de foto's!!! Ik was bijna naar australie gegaan. Ik had een staatslot gekocht en hoopte op die 5 miljoen... maar nee het was 5 eurie. 5 december ga ik het weer proberen!!!

    Mail je snel!!

    Kus

  • 10 November 2005 - 21:06

    Sjabbe:

    hey topper,

    zo... lees je verhaal weer en moet zegge... niet gek!!! probeerde je gister en vandaag te smsen, maar het lukt niet!! nou stefie.... wordt dus hard knokken daaro om anja bij je te houden!!hahaha!! nou anja... maak je niet ongerust, je zult em vast wel misse, maar zolang jij weg bent en hij nog niet die kant op gaat, hou ik een oogie op em en kan er niks gebeure!!hahaha!! he... maat van me!!!haha!!

    veel plezier nog meid, succes met alles en laat me effe weten of het idd klopt dat het smsje niet aan komt of wat dan ok!!

    tot gauw en have fun!!

  • 12 November 2005 - 08:57

    Mam:

    vandaag komt sinterklaas aan in Nederland en wel in Snits!. Ben benieuwd of hij ook fries spreekt.

  • 12 November 2005 - 21:28

    Martine:

    Anja!!! Kijk op idols.nl een heel portretje van de familie Hendriks!!! Jim dus! hahah het is echt super grappig! Ik hoop dat je geluid kan ontvangen daar!!!

  • 13 November 2005 - 01:18

    Anja:

    He martine en linda, ik heb alles over jim gelezen op idols.nl, lag helemaal in een scheur! "Ik heb nu een hip baardje en een leuk kapsel". En zijn stomme artiesten naam, hahaha!! En volwassen is ie ook niet geworden! Ik kan me geen viezer ventje bedenken. Jullie moeten het wel voor me opnemen als hij aan de beurt is, ik wil zijn "robbie" liedje horen. Hou me op de hoogte Groot.

  • 13 November 2005 - 01:26

    Anja Weer:

    Gister is de kerstman aangekomen in Melbourne... het ziet er echt heel stom uit een kerstman in de zon, warm weer en kerstliedjes. En ze hebben een hele grote plastic kerstboom (die niet eens op een boom lijkt) bij het treinstation. Binnenkort gaat alle kerstverlichting aan dus ik zal wel wat fotootjes maken.

  • 13 November 2005 - 20:45

    Sjoerd&sity:

    Beste Anja
    we lezen met veel interesse je site. Ziet er goed uit. Geniet er van en pas goed op jezelf dan doet ma dat wel op haar jongetje stefan. Hij mist je wel. Fantastisch dat je misschien kunt werken in een australisch ziekenhuis. Staat goed op je CV. Mooie foto's. Anja het ga je goed daar in het verre en warme Australie.

    Groeten
    Sjoerd & Sity

  • 15 November 2005 - 08:20

    Alex:

    leuk joh//
    toff site erg cool/ je maakt super daar erg cool
    knuffel vanuit afrika alex en annegreet

  • 16 November 2005 - 08:12

    Alex En Anne:

    he meissie
    nu ff tijd gehad om de site te lezen ecvht supercool man!!!!!! ben jaloers! hoop dat je baantje krijgt in mooi ziekenhuis daar! mai ik kan begrijpen dat jij vogel mist, zelfs ik doe het ha ha ha succes en hoop dat jullie tijd in nz de beste word!!!!

    dikke knuffel

  • 17 Januari 2009 - 20:23

    Stefan:

    Yeeuussss, Melbourne is leuk idd!!

    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

24 Maart 2006

2 dagen voordat ik naar huis ga!!

19 Maart 2006

18 maart 2006

02 Maart 2006

2 maart 2006

24 Februari 2006

24 feb.

20 Februari 2006

21 feb. 2006
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 73
Totaal aantal bezoekers 20269

Voorgaande reizen:

25 September 2005 - 26 September 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: