28 dec. 2005 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van anjanus - WaarBenJij.nu 28 dec. 2005 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van anjanus - WaarBenJij.nu

28 dec. 2005

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

28 December 2005 | Australië, Melbourne

Yoooo mensen,

Mijn laatste berichtje in 2005! Het wordt geen lang berichtje...

Kerst was een BEETJE vreemd. We hadden een kerstlunch in het hostel met iedereen. Ik had natuurlijk mijn mooiste kerstkleding aan (mijn mooiste korte broek en hempje, haha). Maar toch was er niet echt een kerstgevoel, dat vond iedereen.
In het hostel is er iemand die alle activiteiten regelt en hij is ook kok, dus hij heeft een culinaire kerst lunch voor ons gemaakt. Ik kreeg ook een kerst cadeautje van iemand. Ik kreeg een nieuwe handdoek van een iemand want die van mij stonk nogal, haha. De buurman kon het bijna ruiken dus kocht hij een nieuwe voor mij.

De laatste tijd hang ik veel rond met een "internationaal" clubje, een paar fransen, engelsen, zwister en japanners. Iedereen maakt af en toe eten en dan iets wat typisch zwitsers, japans, enz. is. Zaterdag is het mijn beurt en ga ik met een nederlandse jongen oliebollen en appelflappen maken voor iedereen. Dus ik hoop dat dat allemaal goed gaat lukken.

2e kerstdag (hier noemen ze dat "Boxing Day") ben ik met 4 franse jongens naar het strand geweest en het was weer eens erg warm (niet van de jongens, ook al waren ze niet verkeerd om naar te kijken. Stefan, je blijft toch de leukste hoor!!). Verder heb ik niet meer gewerkt, ik vind dat ik wel weer genoeg gewerkt heb hier. Ik ben veel bezig geweest met dingen uitzoeken voor Nieuw Zeeland. Ik heb ook al mijn verjaardagscadeautje voor mezelf gekocht, een Lonely Planet voor NZ.

Dinsdag 3 jan. ga ik weer op pad. Dan stap ik weer in de bus en ga via de Great Ocean Road naar Adalaide, dat duurt 3 dagen voordat we daar zijn, met veel uitstapjes onderweg. Daarna eindelijk richting de woestijn! Daar heb ik veel zin in en we slapen dan ook bij Eyer's Rock in de woestijn op de grond onder de sterren, dat wordt vast bijzonder.

Veel plezier met Oud & Nieuw en knal geen lichaamsdelen van jezelf met het vuurwerk! Ik weet nog niet wat ik ga doen. We hebben eerst een BBQ met het hostel (oudjaarsavond) op het dakterras en daarna vuurwerk.... en zondag heb ik mijn birthday party!

Groetjes,

Nurse Down Under (eigenlijk niet meer..)

PS. 5 januari komt er een vriendinnetje en haar vriendje (Laura en Jacob) van mij in aussie! Helaas lopen we elkaar waarschijnlijk mis, snik snik.

  • 28 December 2005 - 13:52

    Dad:

    mon dieu! quatre garcons? mon file, c'est trop! et tu ne parle pas francias. qu'est ce que tu a fait sur la plage?

  • 28 December 2005 - 18:09

    Erika:

    Hele fijne jaarwisseling en alvast een fijne verjaardag!!!!

    Greetz Spanky

  • 28 December 2005 - 19:09

    Jos:

    En.. Anja,
    Hebben deze jongens het overleefd? Of zijn ze nu zwak, ziek en misselijk?

  • 28 December 2005 - 21:20

    Mam:

    succes met de oliebollenbakkerij!

  • 28 December 2005 - 22:13

    Annet:

    een leuke jaarwisseling en alvast happy birthday vanuit een witte wereld hier!! groetjes uit dokkum

  • 29 December 2005 - 00:34

    Anja:

    Je parle un petit peu francais.

  • 29 December 2005 - 13:38

    Linda K:

    hoi hoi
    bij kerst in de zon krijg je waarschijnlijk ook niet echt een kerstgevoel. Wij hebben toch nog een beetje een witte kerst gehad (boxing day begon het te sneeuwen en het ligt er nu nog!!) Alvast een gelukkig nieuw jaar en een hele fijne verjaardag!
    dikke kuzzzz
    p.s. ik heb een contract bij xendo gekregen, jippie!!!

  • 29 December 2005 - 15:02

    Louise:

    Hey!!
    Inderdaad een hele fijne jaarwisseling, en genet ervan! Spreek je snel

    Kusje(K)

  • 30 December 2005 - 15:37

    Sjabbe:

    hey topper...

    weer effe je verhaaltje gelezen en dus.... oliebollen bakke!! dat wordt lache....!!

    bij deze meid, een heel goed uiteinde alvast en een fijne verjaardag!!

    probeer op je verjaardag nog wel effe wat van me te laten horen!!!

    succes en spreken mekaar gauw!!

  • 31 December 2005 - 08:58

    Riemke:

    zijn de oliebollen gelukt of heeft iedereen nu buikpijn? Alvast een gelukkig nieuwjaar en een fijne verjaardag.
    groeten jos-riemke-sjoerd-pieter-thomas

  • 31 December 2005 - 10:16

    Martine:

    Hey Anja,

    ALvast een hele coole verjaardag!!! Maak er een leuk feestje van! En ik zal er om 12uur 1 op je drinken!!!

    x

  • 31 December 2005 - 10:57

    Marieke:

    hier in nl hoorde ik ook van mensen dat ze niet echt een kerstgevoel hebben gehad, scheelt dit een beetje voor je? een fijn oud en nieuw vanavond en een leuke verjaardg togewenst

  • 31 December 2005 - 12:42

    Simon En Trijntje:

    Hallo Anja,

    Hoe is het in het verre Aussie?? Hier erg koud en glibberig met die vieze natte sneeuw nu. Vanavond is het zover en dan brandt het feessie los. Heb je daar een beetje zin in O&N? Bij deze wensen wij jou alvast een heel leuk O&N toe en een heel gezond 2006! Ook willen wij je alvast feliciteren met je verjaardag. Zal wat anders zijn dan anderen jaren, zo zonder familie, maar toch een fijne dag gewenst. Tot over een paar maandjes. Geniet er nog van.
    Dikke knuffel en kuzz Trijntje en Simon

  • 31 December 2005 - 17:47

    Annelies & Martijn:

    Haaaaaaaaaa Anja!
    Gefeliciteerd met je verjaardag! En veel geluk in 2006! Wij hebben het nieuwe jaar nog niet ingeluid, maar dat zal daar bij jouw wel het geval zijn. Nou veel plezier nog daar en geniet ervan he!
    Groetjes ons

  • 01 Januari 2006 - 04:10

    Anja:

    Oud & Nieuw was hier heel erg gaaf! 's Nachts vuurwerk in de stad en het was nog lekker 30 graden. Ik heb een paar kleine verjaardagscadeautjes gekregen.

  • 01 Januari 2006 - 04:22

    Anja:

    De oliebollen zijn ook redelijk goed gelukt, de eerste 8 niet, maar daarna hadden we de smaak wel te pakken en iedereen vond ze lekker! De mensen van de receptie hebben het recept uit geprint en gaan ze zelf maken. De appelflappen waren helemaal goed gelukt.

  • 01 Januari 2006 - 15:20

    Laura:

    He laiverd!
    Happy new year en gefeliciteerd!!
    xxx Lau

  • 01 Januari 2006 - 23:48

    Anja:

    Morgen ga ik weg uit Melbourne, joehoe!! Wel jammer dat ik al mijn nieuwe vriendjes en vriendinnetjes moet achterlaten...

  • 01 Januari 2006 - 23:51

    Anja:

    Pap & mam en Jos & Riemke, bedankt voor mijn cadeautje!

  • 02 Januari 2006 - 06:42

    Tanta Tinus:

    een leuke verjaardag gehad? Nog gefeliciteerd!Eenleuke trip voor morgen gewenst.groetjes van de klippe

  • 02 Januari 2006 - 09:20

    Helma:

    Gelukig nieuwjaar en van harte gefeliciteerd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

24 Maart 2006

2 dagen voordat ik naar huis ga!!

19 Maart 2006

18 maart 2006

02 Maart 2006

2 maart 2006

24 Februari 2006

24 feb.

20 Februari 2006

21 feb. 2006
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 47
Totaal aantal bezoekers 20274

Voorgaande reizen:

25 September 2005 - 26 September 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: